Zaświadczenie o niekaralności do pracy dla pracodawcy
Obecne przepisy stawiają określone wymogi dla pracowników zatrudnianych na stanowiskach pracy. Jednym z tych wymogów jest zaświadczenie o niekaralności, wymagane przez większość pracodawców.
Zaświadczenie o niekaralności do pracy dla pracodawcy to dokument potwierdzający brak skazania za przestępstwa określone w ustawach i przepisach prawnych. Reasumując zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego potrzebne jest według wymogów i zakresu obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy. Przykładowo możemy wyróżnić zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego dla:
- pracownika samorządowego
- dla nauczyciela do pracy w szkole
- dla pracownika zatrudnionego w ośrodku adopcyjnym
- osoby zatrudnionej w żłobku lub klubie dziecięcym
- dla wychowawcy kolonii lub dyrektora formy wypoczynku
- instruktora trenera sportu zatrudnionego w związku lub klubie sportowym
- pracownika sektora finansowego (kredyty, ubezpieczenia, finanse i księgowość itp.)
Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego dla pracodawcy
Każdy pracodawca zatrudniając przyszłego pracownika, bada jego życiorys będący podstawą długiej i owocnej współpracy. Zatrudnienie dobrego i uczciwego pracownika jest dzisiaj podstawowym wymogiem przedsiębiorcy. Aby dobrać do stanowiska najlepszą osobę, każdy stara się sprawdzić niekaralność osoby przyjmowanej do pracy.
Sumienność, uczciwość oraz brak jakichkolwiek skazań jest dobrym gwarantem solidnego pracownika.